De in 2015 verschenen Ferrari 488 kan worden gezien als een grondig gefacelifte versie van de 458 uit 2009. De basis is hetzelfde, maar het design en de prestaties zijn veranderd. Het uiterlijk is weer in lijn gebracht met de nieuwste designtaal van het merk en wat de prestaties betreft is de auto zoals gebruikelijk net weer even wat krachtiger en sneller dan de 458. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De in 2015 verschenen Ferrari 488 kan worden gezien als een grondig gefacelifte versie van de 458 uit 2009. De basis is hetzelfde, maar het design en de prestaties zijn veranderd. Het uiterlijk is weer in lijn gebracht met de nieuwste designtaal van het merk en wat de prestaties betreft is de auto zoals gebruikelijk net weer even wat krachtiger en sneller dan de 458.
488 cc
Op motorisch vlak is de 4.5-liter V8 vervangen door een exemplaar van 3.9-liter, met 488 cc per cilinder. Vandaar ook de gewijzigde typenaam. Het blok levert 670 pk en de zeventrapstransmissie met dubbele koppeling stuurt deze kracht naar de achterwielen. In 3,0 seconden is de 100 km/h bereikt en pas bij 330 km/h stopt de acceleratie.
Specials
Behalve de gewone open variant, die nu als 488 Spider door het leven gaat, zijn er ook al weer de nodige speciale uitvoeringen gepresenteerd. De 488 Pista bijvoorbeeld, vergelijkbaar met de 458 Speciale. Ook was er de 488 Pista Piloti Ferrari, ter ere van overwinningen in de LM GTE Pro-klasse. In 2018 verscheen ook een Pista-uitvoering voor de Spider en daarnaast zijn er nog de nodige one-offs op basis van de 488.
Opvolging
In 2019 werd de 488 opgevolgd door de F8 Tributo. Deze keer is de opvolger een volledig nieuw ontwikkeld model, maar het basisconcept blijft wel hetzelfde.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 3.902 cm³ |
Max. vermogen | 492 kW (670 pk) |
Bij | 8.000 tpm |
Max. koppel | 760 Nm |
Bij | 3.000 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 10,8 m |
Vermogensrange | 492 tot 530 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | februari 2015 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 289.144 |
Bijzonderheden | De 488 is een verre nakomeling van de eerste Ferrari met een middenmotor. de 308 GTB van 1975. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/35 R20 / 305/30 R20 |
L x B x H | 4.568 x 1.952 x 1.213 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Massa leeg | 1.370 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 230 l |
Tankinhoud | 78 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 11,4 l/100km |
CO₂-emissie | 260 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 3,0 s |
Topsnelheid | 330 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng