Op de Escalade na is de CTS het langstlopende model in Cadillacs huidige line-up. De eerste generatie verscheen in 2002 en bracht voor het eerst sinds eind jaren ’80 weer een handgeschakelde transmissie in het aanbod van het merk. Ook was de CTS het eerste productiemodel dat de toen nieuwe designtaal van het merk voerde. De eerste generatie CTS bracht ook al de CTS-V, de tegenhanger van auto’s als de BMW M5. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Op de Escalade na is de CTS het langstlopende model in Cadillacs huidige line-up. De eerste generatie verscheen in 2002 en bracht voor het eerst sinds eind jaren ’80 weer een handgeschakelde transmissie in het aanbod van het merk. Ook was de CTS het eerste productiemodel dat de toen nieuwe designtaal van het merk voerde. De eerste generatie CTS bracht ook al de CTS-V, de tegenhanger van auto’s als de BMW M5.
Van STS naar CTS
In 2013 zag de derde generatie het levenslicht. Auto’s groeien vaak over de jaren en dat geldt ook voor de CTS, die nu zo’n beetje het formaat heeft van de STS. Deels is dat overigens bewust, want nu de STS niet meer werd geleverd moest de CTS daar ook de kopers van opvangen. Nieuw was een Vsport-uitvoering, een tussenstap tussen de dikste ‘gewone’ uitvoering en de sportieve CTS-V.
CTS-V
De CTS-V is in de VS dus net zo’n begrip als de BMW M5, Audi RS4 of Mercedes-AMG C 63 hier in Europa is. Het laatste model is voorzien van een 6,2-liter V8 die maar liefst 649 pk levert. Daarmee is het het meest krachtige productiemodel van het merk ooit. Waar de Duitse concurrentie is begrensd op 250 km/h, gaat de CTS-V vrolijk door tot 322 km/h. In 2019 kwam de carrière van de CTS tot een eind. Mede door een herindeling van het modellenaanbod komt er geen directe opvolger, maar een V-versie van de CT6 zou wel als zodanig gezien kunnen worden.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cm³ |
Max. vermogen | 203 kW (296 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 400 Nm |
Bij | 4.500 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 11,4 m |
Vermogensrange | 203 tot 477 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | januari 2014 |
Laatste facelift | september 2015 |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 67.970 |
Bijzonderheden | De Cadillac CTS blijft een zeldzame auto op de Nederlandse weg.en in het Europese premiumsegment. Maar we zien er zelden een rijden. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/40 R18 |
L x B x H | 4.966 x 1.834 x 1.438 mm |
Wielbasis | 2.910 mm |
Massa leeg | 1.659 kg |
Max. aanh. gew. | 1.136 kg |
Inh. bag. ruimte. | 447 l |
Tankinhoud | 72 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 7,8 l/100km |
CO₂-emissie | 180 g/km |
Energielabel | E |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,6 s |
Topsnelheid | 250 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng