De BYD Han kwam in 2020 op de markt als het nieuwe vlaggenschip wat betreft de geëlektrificeerde modellen van het merk. De naam is een verwijzing naar de Han-dynastie en de auto is dan ook onderdeel van de Dynasty Series van BYD. Dat is een reeks modellen voor het hogere segment, die alle zijn vernoemd naar Chinese dynastieën. De luxe sedan is leverbaar als plug-in hybride en met volledig elektrische aandrijving. Die eerste wordt aangeduid als DM (wat staat voor Dual Mode als verwijzing naar de twee aandrijvormen van de hybride), die tweede variant heet logischerwijs EV. Lees verder
De BYD Han kwam in 2020 op de markt als het nieuwe vlaggenschip wat betreft de geëlektrificeerde modellen van het merk. De naam is een verwijzing naar de Han-dynastie en de auto is dan ook onderdeel van de Dynasty Series van BYD. Dat is een reeks modellen voor het hogere segment, die alle zijn vernoemd naar Chinese dynastieën. De luxe sedan is leverbaar als plug-in hybride en met volledig elektrische aandrijving. Die eerste wordt aangeduid als DM (wat staat voor Dual Mode als verwijzing naar de twee aandrijvormen van de hybride), die tweede variant heet logischerwijs EV.
Prestaties BYD Han
Ongeacht de uitvoering zit je om prestaties niet verlegen bij de BYD Han. Zo beschikt de plug-in hybride over een systeemvermogen van liefst 321 kW (437 pk), goed voor een acceleratie naar de 100 km/u in 4,7 seconden. Dat voor een vrij doorsnee sedan. De volledig elektrische actieradius van de plug-in hybride bedraagt een ruime 81 km, zij het gemeten volgens de NEDC-cyclus, die in China nog altijd wordt gebruikt. De volledig elektrische variant beschikt met twee elektromotoren (en dus vierwielaandrijving) over een systeemvermogen van 363 kW (494 pk), goed voor een 0-100-sprint in 3,9 seconden. Overigens is er ook een minder krachtige variant met ‘slechts’ 163 kW (222 pk). De actieradius bedraagt afhankelijk van de uitvoering 550 tot 605 km, zij het ook weer volgens NEDC.
BYD Han facelift en komst naar Europa
Voor modeljaar 2022 onderging de BYD Han een subtiele facelift, waarbij met name de (achter)lichtunits iets vloeiender vormen kregen. Belangrijker is dat de BYD Han kort na de facelift ook de oversteek maakte naar de Europese markt, waaronder dus ook Nederland. Hier in Europa wordt alleen de volledig elektrische variant geleverd, alleen in de meest krachtige uitvoering. Het systeemvermogen bedraagt nu 380 kW (517 pk), met een actieradius van 521 km. Die lijkt dus kleiner geworden, maar is nu gemeten volgens de strengere en realistischer WLTP-cyclus.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 85,4 kWh |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,3 m |
Actieradius | 521 km |
Vermogensrange | alleen 380 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 380 kW (517 pk) |
Systeemkoppel | 700 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 3,9 s |
Topsnelheid | 180 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | december 2022 |
Laatste facelift | december 2022 |
Garantie | 6 jaar |
Vanafprijs | € 72.490 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/45 R19 |
L x B x H | 4.995 x 1.495 x 1.910 mm |
Wielbasis | 2.920 mm |
Massa leeg | 2.325 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 410 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng