In 2014 werd het modellenaanbod van BMW’s submerk i uitgebreid met de i8: een plug-in hybride sportwagen. Tegenwoordig is dat niet eens zo bijzonder meer, bij introductie zeker wel. De i8 heeft vierwielaandrijving. De driecilinder verbrandingsmotor drijft de achterwielen aan, de elektromotor de voorwielen. Lees verder
In 2014 werd het modellenaanbod van BMW’s submerk i uitgebreid met de i8: een plug-in hybride sportwagen. Tegenwoordig is dat niet eens zo bijzonder meer, bij introductie zeker wel. De i8 heeft vierwielaandrijving. De driecilinder verbrandingsmotor drijft de achterwielen aan, de elektromotor de voorwielen.
Volledig elektrisch
De i8 mag dan een plug-in hybride zijn, de auto heeft ook een rijmodus waarin de auto volledig elektrisch kan rijden. Als de accu helemaal leeg is, wordt de auto alleen door de benzinemotor aangedreven.
Roadster
Na geruchten en lang wachten was het in 2017 dan zo ver: samen met een subtiele facelift verscheen eindelijk de open Roadster-versie. De Roadster heeft net als de coupé een chassis van met koolstofvezel versterkt kunststof en bij de Roadster is ook het voorruitframe daarvan gemaakt. De softtop kan tot 50 km/h in 15 seconden worden geopend of gesloten.
Productiestop
De BMW i8 heeft het tot halverwege 2020 uitgehouden. Toen kwam het model aan het einde van zijn levenscyclus. Een directe opvolger komt er niet, maar het aanbod van deels en volledig elektrische BMW-modellen wordt natuurlijk wel veel verder uitgebreid.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.499 cm³ |
Bij | 5.800 tpm |
Max. koppel | Nm |
Bij | 3.700 tpm |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 11,6 kWh kWh |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,3 m |
Laadtijd bij 220V | 4:30 uur |
Vermogensrange | 275 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 275 kW (374 pk) |
Systeemkoppel | 570 Nm |
Elek. actieradius | 55 km |
Acc. 0-100 km/u | 4,4 s |
Topsnelheid | 250 km/u |
Algemeen
Transmissie | 6AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | april 2014 |
Laatste facelift | maart 2018 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 150.823 |
Bijzonderheden | De BMW i8 is er als Coupé met vleugeldeuren en als Roadster met open dak. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/45 R20 |
L x B x H | 4.689 x 1.942 x 1.298 mm |
Wielbasis | 2.800 mm |
Massa leeg | 1.610 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 154 l |
Tankinhoud | 30 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 1,9 l/100km |
CO₂-emissie | 42 g/km |
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng