In 2005 kreeg de Continental GT gezelschap van een type auto waar de Continental-lijn in de jaren ’50 mee begon: een luxe sedan. De auto luisterde naar de naam Continental Flying Spur en zowel qua positionering als uiterlijk was het een sedanversie van de Continental GT. Lees verder






In 2005 kreeg de Continental GT gezelschap van een type auto waar de Continental-lijn in de jaren ’50 mee begon: een luxe sedan. De auto luisterde naar de naam Continental Flying Spur en zowel qua positionering als uiterlijk was het een sedanversie van de Continental GT.
Andere namen
De eerste generatie Continental Flying Spur wist het tot 2013 vol te houden. Dat jaar verscheen de tweede generatie, die echter nog heel erg op het eerste model leek. Het model heet voortaan alleen nog Flying Spur, aangezien Bentley de Continental-naam liever wil reserveren voor rijdersauto’s als de GT. De Speed-uitvoeringen heten voortaan S. In 2019 werd de huidige, derde generatie gepresenteerd.
Motoren
Het motorenaanbod werd naar beneden aangevuld met een 4.0-liter V8. Deze ‘instapmotor’ levert nog steeds een vermogen van 506 pk. De krachtigste Flying Spur, de S met 5.0-liter V12 aan boord, biedt 635 pk.
Technisch
Motortype | benzine, W12 |
Cilinderinhoud | 5.950 cm³ |
Max. vermogen | 467 kW (635 pk) |
Bij | 5.000 tpm |
Max. koppel | 900 Nm |
Bij | 1.350 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Vermogensrange | alleen 467 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | oktober 2019 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | De Flying Spur is volledig nieuw ontwikkeld, maar het origineel uit 2005 is nog altijd goed te herkennen. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 285/45 R21 |
L x B x H | 5.316 x 2.220 x 1.483 mm |
Wielbasis | 3.194 mm |
Massa leeg | 2.437 kg |
Inh. bag. ruimte. | 420 l |
Tankinhoud | 90 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 12,3 l/100km |
CO₂-emissie | 337 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 3,8 s |
Topsnelheid | 333 km/u |