De eerste Suzuki Baleno zag in 1995 het levenslicht en was in Europa de opvolger van de sedanversie van de Swift. De driedeurs hatchbackversie van de Baleno was meer een iets groter alternatief voor de Swift en niet zozeer de opvolger. In 1996 werd het modellenaanbod uitgebreid met de Baleno Wagon, Suzuki’s eerste echte stationwagen ooit. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste Suzuki Baleno zag in 1995 het levenslicht en was in Europa de opvolger van de sedanversie van de Swift. De driedeurs hatchbackversie van de Baleno was meer een iets groter alternatief voor de Swift en niet zozeer de opvolger. In 1996 werd het modellenaanbod uitgebreid met de Baleno Wagon, Suzuki’s eerste echte stationwagen ooit.
Naamwisselingen
In 2001 verscheen de opvolger, die in Europa als de Liana door het leven ging, een auto die een groot deel van zijn tegenwoordige bekendheid te danken heeft aan het populaire Britse autoprogramma. De Liana werd in 2006 afgelost door de SX-4-modellen. Op sommige markten werden al deze modellen overigens nog steeds onder de naam Baleno verkocht. In 2015 werd het modellenaanbod ‘opgeschoond’ en kwam er weer één model dat wereldwijd naar de naam Baleno luisterde.
Italiaans design
Het nieuwe model deelt zijn technische basis met de Ignis en de later gepresenteerde huidige Swift. De Baleno is ontwikkeld door de Indiase afdeling van het merk (Maruti Suzuki), maar ontworpen door de Italiaanse designafdeling. Men levert sinds 2017 ook de semi-sportieve Baleno RS, maar dat model is voorbehouden aan de Indiase markt, waar de Baleno in het algemeen erg populair is. In 2019 onderging de Suzuki Baleno voor de Aziatische markten een facelift. De kans dat die ook naar Europa komt is klein. Sterker nog, in 2019 verdween de Baleno in veel Europese landen uit de prijslijsten, zo ook in Nederland.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 998 cm³ |
Max. vermogen | 82 kW (112 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 170 Nm |
Bij | 2.000 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 9,8 m |
Vermogensrange | 66 tot 82 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT (optie 6AT) |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | mei 2016 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 20.599 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/55 R16 |
L x B x H | 3.995 x 1.745 x 1.470 mm |
Wielbasis | 2.520 mm |
Massa leeg | 880 kg |
Max. aanh. gew. | 1.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 355 l |
Tankinhoud | 37 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,4 l/100km |
CO₂-emissie | 103 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 11,4 s |
Topsnelheid | 200 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng