Sinds 2017 is Polestar een min of meer zelfstandig automerk onder de vlag van Volvo. Na de in beperkte oplage gebouwde Polestar 1 presenteert het merk in 2019 haar eerste serieuze productieauto: de Polestar 2. Met deze forse hatchback wil het merk de concurrentie aan gaan met in het bijzonder de Tesla Model 3. In 2020 kwam de productieversie van de auto op de markt. Nederland behoort tot de eerste introductielanden. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Sinds 2017 is Polestar een min of meer zelfstandig automerk onder de vlag van Volvo. Na de in beperkte oplage gebouwde Polestar 1 presenteert het merk in 2019 haar eerste serieuze productieauto: de Polestar 2. Met deze forse hatchback wil het merk de concurrentie aan gaan met in het bijzonder de Tesla Model 3. In 2020 kwam de productieversie van de auto op de markt. Nederland behoort tot de eerste introductielanden.
Alleen online
Bijzonder is dat Polestar haar auto’s uitsluitend online aanbiedt en dat geldt dus ook voor de Polestar 2. Voor wie de auto toch eerst in het echt wil bekijken of een proefrit wil maken zullen er enkele Polestar Spaces worden geopend. Toch zijn er al met al een stuk minder fysieke locaties dan bij een traditioneel dealernetwerk. Ook ongebruikelijk: behalve traditioneel kopen of leasen kan men ook een soort abonnement op de Polestar nemen. Dan zijn zaken als belastingen, verzekeringen en onderhoud ondergebracht in één maandbedrag.
Android
Ook in het interieur zijn wat ongebruikelijke zaken te vinden. Zo draait het infotainmentsysteem op Android en daar is Polestar een van de allereerste automerken mee. De Android-technologie aan boord betekent ook dat alle Google-diensten die je smartphone heeft ook in de auto te vinden zijn. In 2023 onderging de auto een update, met vooral nieuws voor de aandrijving. In het kort: meer pk's, meer actieradius en... de voorwielaandrijving wordt achterwielaandrijving!
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 63 kWh |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,3 m |
Actieradius | 440 km |
Laadtijd bij 220V | 6:20 uur |
Vermogensrange | 165 tot 300 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 165 kW (224 pk) |
Systeemkoppel | 330 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 7,4 s |
Topsnelheid | 160 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | maart 2021 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Niet meer leverbaar | sinds april 2023 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 45.900 |
Bijzonderheden | De '2' is het eerste volledig elektrische model van het nieuw opgerichte automerk Polestar. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/45 R19 |
L x B x H | 4.606 x 1.891 x 1.477 mm |
Wielbasis | 2.735 mm |
Massa leeg | 1.940 kg |
Max. aanh. gew. | 1.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 438 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng