De 570S werd in 2015 aan het modellengamma toegevoegd als nieuw ‘instapmodel’ om de verkopen op te schroeven. Bij introductie verwachtte men zelfs dat de 750S er mede voor kan zorgen dat men in 2020 drie keer zo veel auto’s verkoopt. We gaan het zien. In ieder geval is de 570S naast het leveren van prestaties ook gericht op dagelijks gebruik, waardoor ook zaken als interieur- en bagageruimte genoeg aandacht kregen, net als een mooie aankleding van dat interieur. Lees verder
De 570S werd in 2015 aan het modellengamma toegevoegd als nieuw ‘instapmodel’ om de verkopen op te schroeven. Bij introductie verwachtte men zelfs dat de 750S er mede voor kan zorgen dat men in 2020 drie keer zo veel auto’s verkoopt. We gaan het zien. In ieder geval is de 570S naast het leveren van prestaties ook gericht op dagelijks gebruik, waardoor ook zaken als interieur- en bagageruimte genoeg aandacht kregen, net als een mooie aankleding van dat interieur.
Prestaties en varianten
De 3.8-liter V8 in de auto levert 570 pk (vandaar de typeaanduiding) en brengt de auto in combinatie met achterwielaandrijving in 3,2 seconden op de 100 km/h. De topsnelheid ligt op 328 km/h. Voor wie dat nog niet genoeg is zijn er de op circuitgebruik gerichte GT4- en Sprint-uitvoering uit 2016. Ook in dat jaar introduceerde McLaren de nog meer op dagelijks gebruiksgemak gerichte GT-uitvoering, die ook meer bagageruimte biedt. Open rijden kan sinds 2017, met de introductie van de Spyder.
600LT
Naast de afgeleide 540C als absoluut instapmodel staat aan de andere kant van het spectrum de 600LT. Dit topmodel haalt 600 pk uit de V8 en is voorzien van een langere achterkant, geïnspireerd op de F1 GTR Longtail uit de jaren ’90. De auto is ook voorzien van andere vormen van extra aerodynamica. In totaal zou deze ‘uitvoeringsvariant’ toch maar liefst 23% nieuwe onderdelen hebben ten opzichte van de 570S.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 3.799 cm³ |
Max. vermogen | 441 kW (600 pk) |
Bij | 7.500 tpm |
Max. koppel | 620 Nm |
Bij | 6.500 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,3 m |
Vermogensrange | alleen 441 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | oktober 2018 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 299.000 |
Bijzonderheden | De 600LT is de snelste versie van de zogeheten Sport Series modellen. Ook leverbaar als Spider met open dak. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 285/35 R20 |
L x B x H | 4.604 x 2.095 x 1.191 mm |
Wielbasis | 2.670 mm |
Massa leeg | 1.247 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 145 l |
Tankinhoud | 72 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 12,2 l/100km |
CO₂-emissie | 277 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 2,9 s |
Topsnelheid | 328 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng