De eerste generatie Iveco Daily zag in 1978 het levenslicht. Het was de eerste lichte bedrijfswagen van het toen vrij jonge merk. Iveco was ontstaan uit de samenvoeging van meerdere bedrijfswagenfabrikanten. Sommige van die namen bleven nog even bestaan, waardoor de Daily ook werd verkocht als OM Grinta en onder de vlag van Fiat. Ook (o.a.) Alfa Romeo verkocht het busje, als AR8, hoewel dat een eenmalige samenwerking was. De Daily bewees zich als een populaire bedrijfswagen en bleef tot en met 1990 in productie. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste generatie Iveco Daily zag in 1978 het levenslicht. Het was de eerste lichte bedrijfswagen van het toen vrij jonge merk. Iveco was ontstaan uit de samenvoeging van meerdere bedrijfswagenfabrikanten. Sommige van die namen bleven nog even bestaan, waardoor de Daily ook werd verkocht als OM Grinta en onder de vlag van Fiat. Ook (o.a.) Alfa Romeo verkocht het busje, als AR8, hoewel dat een eenmalige samenwerking was. De Daily bewees zich als een populaire bedrijfswagen en bleef tot en met 1990 in productie.
Ford
In dat jaar verscheen de tweede generatie, die alleen nog als Iveco werd verkocht. Nu Iveco een samenwerking had met Ford, werden in Engeland alleen de zwaarste uitvoeringen van de Iveco geleverd om de Transit niet in de weg te zitten. De zwaardere modellen werden verkocht als Iveco-Ford Truck. Buiten Engeland veranderde er weinig en was de Daily wederom een populaire bedrijfswagen. Een nieuwe variant was een hoog op de wielen staande 4x4-uitvoering, die onder andere veel door de Carabinieri werd gebruikt.
Veelzijdig
Na een derde generatie in 2000, volgde een vierde in 2006. De vijfde generatie uit 2011 was in feite een grondig gefacelifte vierde generatie. In 2014 maakte de wereld kennis met de huidige zesde generatie Daily. Nog altijd is de Daily de veelzijdige bedrijfswagen die hij altijd al was, leverbaar in vele varianten. Van bestelbus tot pick-up tot grote personenbus. Ook een volledig elektrisch aangedreven variant staat in de prijslijst.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 2.287 cm³ |
Max. vermogen | 85 kW (116 pk) |
Bij | 2.500 tpm |
Max. koppel | 320 Nm |
Bij | 1.800 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,5 m |
Vermogensrange | 85 tot 132 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 4- tot 5-drs. bestelbus |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | april 2014 |
Laatste facelift | april 2019 |
Garantie | 1 jaar |
Vanafprijs | € 29.030 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/65 R16 |
L x B x H | 5.149 x 2.000 x 2.280 mm |
Wielbasis | 3.000 mm |
Massa leeg | 2.092 kg |
Max. aanh. gew. | 3.500 kg |
Tankinhoud | 93 l |
Laadruimte | vanaf 7,3 m3 |
Laadlengte | 2.610 mm |
Laadvermogen | 1.408 kg |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 7,2 l/100km |
CO₂-emissie | 190 g/km |
Energielabel | E |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng