In 2008 maakte de wereld kennis met de Q5, toen het kleine broertje van de Q7. Waar de grote broer een vormgeving had die maar net in de smaak moet vallen, koos Audi voor de Q5 een veiliger weg. De Q5 was gewoon een nette, relatief compacte SUV, die uiteindelijk goed zijn weg bleek te vinden naar het kopende publiek. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2008 maakte de wereld kennis met de Q5, toen het kleine broertje van de Q7. Waar de grote broer een vormgeving had die maar net in de smaak moet vallen, koos Audi voor de Q5 een veiliger weg. De Q5 was gewoon een nette, relatief compacte SUV, die uiteindelijk goed zijn weg bleek te vinden naar het kopende publiek.
Brandstofcel
Behalve de gewone benzine- en dieselversies stond er vanaf 2012 ook een hybrideversie van de Q5 in de prijslijsten. In 2009 is er bij wijze van experiment echter ook een conceptversie gebouwd voor een Q5 op waterstof. Deze versie had een 85 kW (115 pk) brandstofcel aan boord, gecombineerd met een 22 kW lithium-ion accu en een 230 Nm sterke asynchrone motor. Van een productieversie is het niet gekomen.
Langer
In 2017 kwam de huidige generatie Q5 op de markt. De auto borduurt voort op het vertrouwde concept van de eerste Q5: het is een evolutie van zijn voorganger. Alle technologieën die je in een moderne Audi mag verwachten zijn bij de nieuwe Q5 te vinden. Een nieuwe uitvoering is de Q5L, een 8,8 cm langere versie die echter voorbehouden blijft aan de Chinese markt. In 2021 volgde samen met een facelift nog een nieuwe variant: de Sportback met coupéachtige daklijn.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.984 cm³ |
Bij | 5.000 tpm |
Bij | 1.600 tpm |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 17,9 kWh |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,7 m |
Laadtijd bij 220V | 2:40 uur |
Vermogensrange | 220 tot 270 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 220 kW (299 pk) |
Systeemkoppel | 500 Nm |
Elek. actieradius | 62 km |
Acc. 0-100 km/u | 6,1 s |
Topsnelheid | 239 km/u |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | februari 2021 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 71.280 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/60 R18 |
L x B x H | 4.689 x 1.893 x 1.660 mm |
Wielbasis | 2.819 mm |
Massa leeg | 2.050 kg |
Max. aanh. gew. | 2.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 455 l |
Tankinhoud | 54 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 1,5 l/100km |
CO₂-emissie | 36 g/km |
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng