De volledig elektrische XPeng P7 kwam in 2020 in China op de markt en is een sedan voor de hogere middenklasse. De P7 is het tweede productiemodel van het nog vrij jonge merk. XPeng positioneert de P7 vooral als nadrukkelijke concurrent voor de Tesla Model 3, die overigens wel wat korter is. In thuisland China maakt de XPeng P7 alvast een vliegende start, met liefst 10.000 verkochte exemplaren in zes maanden tijd. Een mooi begin voor een merk dat nog maar een paar jaar actief is. Lees verder
De volledig elektrische XPeng P7 kwam in 2020 in China op de markt en is een sedan voor de hogere middenklasse. De P7 is het tweede productiemodel van het nog vrij jonge merk. XPeng positioneert de P7 vooral als nadrukkelijke concurrent voor de Tesla Model 3, die overigens wel wat korter is. In thuisland China maakt de XPeng P7 alvast een vliegende start, met liefst 10.000 verkochte exemplaren in zes maanden tijd. Een mooi begin voor een merk dat nog maar een paar jaar actief is.
Actieradius XPeng P7
In China presenteert XPeng de P7 met een actieradius van tot 703 km. Dat is dan wel volgens de NEDC-cyclus die in China nog altijd gehanteerd moet worden. Volgens de strengere WLTP-cyclus bedraagt de maximale actieradius een nog altijd nette 576 km. Afhankelijk van de uitvoering uiteraard.
Technologieën XPeng P7
Als zelfbenoemde Tesla-concurrent kan XPeng op gebied van technologie natuurlijk niet achterblijven. Zo werkt de adaptieve cruise control ook met behulp van lidar-systemen, waarmee de auto een nauwkeurig 3D-beeld van zijn omgeving kan opbouwen. Een zeer krachtige boordcomputer verwerkt deze data voor de systemen voor geautomatiseerde rijfuncties. Zo zou de XPeng P7 zelfstandig moeten kunnen inparkeren. Wat de autonome rijfuncties betreft biedt XPeng ook al een uitgebreid aanbod, waarmee het merk in ieder geval op papier op hetzelfde niveau zit als concurrent Tesla.
XPeng P7 met vleugeldeuren
Er is ook al gelijk een ‘special edition’ leverbaar voor de XPeng P7 en dat is best een bijzondere. Het meest speciale aan deze speciale editie is namelijk dat de standaard voorportieren zijn vervangen door vleugeldeuren à la Lamborghini. Technisch is deze Wing Edition, zoals het model heet, gebaseerd op de reguliere Performance-uitvoering. Misschien wel net zo bijzonder als de portieren zelf, is dat de Wing Edition niet alleen is voorbehouden aan de Chinese markt en zelfs in de Nederlandse prijslijst staat.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 86,2 kWh |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Actieradius | 576 km |
Vermogensrange | 203 tot 348 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 203 kW (276 pk) |
Systeemkoppel | 440 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 6,7 s |
Topsnelheid | 200 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | februari 2023 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 49.990 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/50 R18 |
L x B x H | 4.880 x 1.896 x 1.450 mm |
Wielbasis | 2.998 mm |
Massa leeg | 1.920 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 440 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng