De eerste Mitsubishi Lancer kwam in 1973 op de markt. Al snel wist de auto naam te maken als sportieve compacte sedan, waarbij de auto ook geholpen werd door de successen van de bekende rode rallykanonnen. Hoewel de sedanversie de basis vormde, waren er afwisselen ook andere carrosserievarianten. Zo was de eerste generatie er ook als sportieve liftback. Later kwamen er hatchbackvarianten, hoewel die bij ons onder de naam Colt als op zichzelf staande modellen in de markt werden gezet. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste Mitsubishi Lancer kwam in 1973 op de markt. Al snel wist de auto naam te maken als sportieve compacte sedan, waarbij de auto ook geholpen werd door de successen van de bekende rode rallykanonnen. Hoewel de sedanversie de basis vormde, waren er afwisselen ook andere carrosserievarianten. Zo was de eerste generatie er ook als sportieve liftback. Later kwamen er hatchbackvarianten, hoewel die bij ons onder de naam Colt als op zichzelf staande modellen in de markt werden gezet.
Hatchback
In 2007 kwam Mitsubishi met een nieuwe generatie Colt. Uiteraard was de auto er weer als sedan, maar de stationwagenversie werd nu vervangen door een hatchback: de Sportback. De nieuwe Lancer was een stuk gegroeid ten opzichte van het vorige model uit 2000 en was een stuk volwassener auto. Nog altijd had de auto een sportieve inborst en verscheen er ook weer de sportieve topversie Evolution.
Uitgedund
Hoewel eerdere generaties redelijk populair waren, heeft de Lancer de laatste jaren een vrij bescheiden rol gespeeld op de Nederlandse markt. Het modellenaanbod werd in de loop der jaren ook langzaam uitgedund. De sedanversie verdween bijvoorbeeld van de Nederlandse markt, aangezien men hier lever hatchbacks heeft. In 2016 verdween ook de Lancer Sportback van de Nederlandse markt. In 2017 verscheen een nieuwe generatie Lancer, alleen leverbaar als sedan en voorbehouden aan Azië.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.590 cm³ |
Max. vermogen | 86 kW (117 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 154 Nm |
Bij | 4.000 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,0 m |
Vermogensrange | alleen 86 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | oktober 2008 |
Laatste facelift | september 2010 |
Garantie | 3 jaar |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/60 R16 |
L x B x H | 4.585 x 1.760 x 1.515 mm |
Wielbasis | 2.635 mm |
Massa leeg | 1.275 kg |
Max. aanh. gew. | 1.100 kg |
Inh. bag. ruimte. | 276 l |
Tankinhoud | 59 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,5 l/100km |
CO₂-emissie | 128 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 11,1 s |
Topsnelheid | 188 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng