Het inmiddels Chinese MG timmert flink aan de weg, ook in Europa. Het doet in Nederland sinds 2019 al heel goede zaken met de volledig elektrische ZS EV en daar kwam in 2020 de plug-in hybride EHS bij. Het aanbod werd in 2021 verder versterkt met de volledig elektrische Marvel R Electric. Een auto die zich zowel qua naam als vormgeving onderscheidt van de eerdere MG-modellen. De Marvel R vormt dan ook het nieuwe topmodel voor het merk. Lees verder
Het inmiddels Chinese MG timmert flink aan de weg, ook in Europa. Het doet in Nederland sinds 2019 al heel goede zaken met de volledig elektrische ZS EV en daar kwam in 2020 de plug-in hybride EHS bij. Het aanbod werd in 2021 verder versterkt met de volledig elektrische Marvel R Electric. Een auto die zich zowel qua naam als vormgeving onderscheidt van de eerdere MG-modellen. De Marvel R vormt dan ook het nieuwe topmodel voor het merk.
Opvallende verschijning
Het interieur valt al op, mede dankzij de over de breedte doorlopende lichtunits voor en achter, maar ook het dashboard springt in het oog. Dat wordt namelijk gedomineerd door een zeer groot touchscreen van 19,4 inch. Verder is net zoals bij enkele andere volledig elektrische modellen niet alleen achterin, maar ook voorin onder de ‘motorkap’ een bagageruimte te vinden. In het geval van de Marvel R Electric biedt die plaats aan 150 liter aan bagage. Ook fijn: afhankelijk van de uitvoering bedraagt de actieradius tot ruim 400 kilometer (WLTP).
De modelhistorie
De geschiedenis van de Marvel R begint eigenlijk al in 2018, als men voor de thuismarkt de eveneens volledig elektrische Marvel X introduceert. De Marcel R is daarvan een soort doorontwikkelde versie. Ook bijzonder: de Marvel R is ontwikkeld in samenwerking met Huawai, bekend van de smartphones. In dat opzicht is het ook niet meer dan logisch dat de Marvel R (afhankelijk van land en uitvoering) al beschikt over zowel WiFi- als 5G-connecitivteit.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 69,9 kWh |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 11,5 m |
Actieradius | 402 km |
Laadtijd bij 220V | 7:00 uur |
Vermogensrange | 132 tot 212 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 132 kW (180 pk) |
Systeemkoppel | 410 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 7,9 s |
Topsnelheid | 200 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | september 2021 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 40.000 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/55 R18 / 235/50 R18 |
L x B x H | 4.676 x 1.919 x 1.618 mm |
Wielbasis | 2.804 mm |
Massa leeg | 1.785 kg |
Max. aanh. gew. | 750 kg |
Inh. bag. ruimte. | 507 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng