achtergrondafbeelding

Autozoeker

Isuzu D max

De eerste generatie D-Max kwam in 2002 op de markt en was een model zonder directe voorganger. Indirect volgde hij de Faster op, een pick-up die we in Nederland beter kennen als de Opel Campo. De D-Max wordt vrijwel wereldwijd verkocht en dat onder talloze merk- en typenamen, soms ook met afwijkende voorzijde. Vooral merken van General Motors, maar in Iran en China wordt de D-Max ook in licentie door lokale fabrikanten gebouwd. Lees verder

Isuzu D max uitvoeringen

Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen

De eerste generatie D-Max kwam in 2002 op de markt en was een model zonder directe voorganger. Indirect volgde hij de Faster op, een pick-up die we in Nederland beter kennen als de Opel Campo. De D-Max wordt vrijwel wereldwijd verkocht en dat onder talloze merk- en typenamen, soms ook met afwijkende voorzijde. Vooral merken van General Motors, maar in Iran en China wordt de D-Max ook in licentie door lokale fabrikanten gebouwd.

Werkpaard
In 2011 verscheen de tweede en huidige generatie. De basis wordt wederom gevormd door een stevig ladderchassis en de D-Max is onderhuids grotendeels gelijk aan de in Noord-Amerika geleverde Chevrolet Colorado. Zoals we van het merk gewend zijn bestaat het motorenaanbod volledig uit dieselmotoren en in combinatie met de (optionele) vierwielaandrijving is de D-Max wederom een echt werkpaard.

SUV
In 2004 werd het modellenaanbod voor sommige (vooral Aziatische) markten uitgebreid met de MU-7. Dat was een SUV-versie van de D-Max. Tot en met de voorportieren waren beide modellen vrijwel gelijk, maar verder naar achteren was de MU-7 een soort hoge stationwagen. In 2013 verscheen de tweede generatie MU-7, nu MU-X gedoopt. De MU-X heeft een meer gebruikelijke SUV-vorm en neemt ten opzichte van de MU-7 ook iets meer afstand van de D-Max.