De eerste generatie D-Max kwam in 2002 op de markt en was een model zonder directe voorganger. Indirect volgde hij de Faster op, een pick-up die we in Nederland beter kennen als de Opel Campo. De D-Max wordt vrijwel wereldwijd verkocht en dat onder talloze merk- en typenamen, soms ook met afwijkende voorzijde. Vooral merken van General Motors, maar in Iran en China wordt de D-Max ook in licentie door lokale fabrikanten gebouwd. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste generatie D-Max kwam in 2002 op de markt en was een model zonder directe voorganger. Indirect volgde hij de Faster op, een pick-up die we in Nederland beter kennen als de Opel Campo. De D-Max wordt vrijwel wereldwijd verkocht en dat onder talloze merk- en typenamen, soms ook met afwijkende voorzijde. Vooral merken van General Motors, maar in Iran en China wordt de D-Max ook in licentie door lokale fabrikanten gebouwd.
Werkpaard
In 2011 verscheen de tweede en huidige generatie. De basis wordt wederom gevormd door een stevig ladderchassis en de D-Max is onderhuids grotendeels gelijk aan de in Noord-Amerika geleverde Chevrolet Colorado. Zoals we van het merk gewend zijn bestaat het motorenaanbod volledig uit dieselmotoren en in combinatie met de (optionele) vierwielaandrijving is de D-Max wederom een echt werkpaard.
SUV
In 2004 werd het modellenaanbod voor sommige (vooral Aziatische) markten uitgebreid met de MU-7. Dat was een SUV-versie van de D-Max. Tot en met de voorportieren waren beide modellen vrijwel gelijk, maar verder naar achteren was de MU-7 een soort hoge stationwagen. In 2013 verscheen de tweede generatie MU-7, nu MU-X gedoopt. De MU-X heeft een meer gebruikelijke SUV-vorm en neemt ten opzichte van de MU-7 ook iets meer afstand van de D-Max.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.898 cm³ |
Max. vermogen | 120 kW (164 pk) |
Max. koppel | 360 Nm |
Bij | 2.000 tpm |
Aandrijving | achterwielen (optie 4WD) |
Draaicirkel | 12,6 m |
Vermogensrange | alleen 120 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 4-drs. pick-up |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | mei 2011 |
Laatste facelift | mei 2017 |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 28.100 |
Bijzonderheden | De D-Max is er ook als Single Cab en Extended Cab. |
Afmetingen/gewichten
L x B x H | 5.295 x 1.860 x 1.795 mm |
Wielbasis | 3.095 mm |
Massa leeg | 1.690 kg |
Max. aanh. gew. | 3.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | n.v.t. l |
Tankinhoud | 76 l |
Laadruimte | 1,6 m3 (tot rand laadbak) |
Laadlengte | 2.305 mm |
Laadvermogen | 1.080 kg |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,3 l/100km |
CO₂-emissie | 165 g/km |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng