Van 1962 tot en met 1978 voerde Alfa Romeo de Giulia. Dit model kreeg bekende opvolgers als de 75, 155, 156 en 159. Toen die laatste in 2011 uit productie ging, bleef het echter stil. Tot 2016, want toen presenteerden de Italianen eindelijk een opvolger, waarvoor opnieuw de naam Giulia van de plank wordt gehaald. De nieuwe Giulia markeert het begin van een nieuw modellenoffensief, waarmee Alfa Romeo weer serieus de concurrentie aan kan gaan. Lees verder
Van 1962 tot en met 1978 voerde Alfa Romeo de Giulia. Dit model kreeg bekende opvolgers als de 75, 155, 156 en 159. Toen die laatste in 2011 uit productie ging, bleef het echter stil. Tot 2016, want toen presenteerden de Italianen eindelijk een opvolger, waarvoor opnieuw de naam Giulia van de plank wordt gehaald. De nieuwe Giulia markeert het begin van een nieuw modellenoffensief, waarmee Alfa Romeo weer serieus de concurrentie aan kan gaan.
Motoren
Het motorenaanbod van de Giulia bestaat uit drie motoren. Een viercilinder op benzine, een benzine-V6 en een viercilinder diesel. Deze motoren zijn er echter wel in verschillende vermogensvarianten en in combinatie met (afhankelijk van de uitvoering) verschillende transmissies en optionele vierwielaandrijving valt er nog steeds genoeg te kiezen.
Quadrifoglio zonder Verde
Naast de semi-sportieve Veloce en Veloce Ti verscheen er natuurlijk ook een Quadrifoglio-uitvoering. Sterker nog, men presenteerde eerst deze ruim 500 pk sterke sportversie en pas een tijd later de gewone uitvoeringen. Maar is het geen Quadrifoglio Verde? Nee, want bij de Giulia hoort ‘Verde’ niet bij de typenaam. Een duidelijke reden lijkt daarvoor niet te zijn, maar in het verleden is de naam wel vaker zonder toevoeging gebruikt, of met een andere toevoeging. Bijvoorbeeld bij de Quadrifoglio Oro-modellen uit de jaren ’70 en ’80.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1.995 cm³ |
Max. vermogen | 147 kW (200 pk) |
Bij | 5.000 tpm |
Max. koppel | 330 Nm |
Bij | 1.750 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 10,8 m |
Vermogensrange | 100 tot 375 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | juni 2016 |
Laatste facelift | februari 2023 |
Niet meer leverbaar | sinds februari 2023 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 43.450 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/60 R16 |
L x B x H | 4.643 x 1.873 x 1.436 mm |
Wielbasis | 2.820 mm |
Massa leeg | 1.404 kg |
Max. aanh. gew. | 1.600 kg |
Inh. bag. ruimte. | 450 l |
Tankinhoud | 52 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,6 l/100km |
CO₂-emissie | 149 g/km |
Energielabel | D |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,7 s |
Topsnelheid | 235 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng