De pick-up mag in ons land een bescheiden rol spelen, wereldwijd is het een van de populairste carrosserievormen voor bedrijfswagens. Een van de wereldwijde succesnummers luistert naar de naam Nissan Navara. De historie van het model begint in de jaren ’30, bij de pick-upvarianten van de personenauto’s die het merk dan levert, nog onder de merknaam Datsun. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De pick-up mag in ons land een bescheiden rol spelen, wereldwijd is het een van de populairste carrosserievormen voor bedrijfswagens. Een van de wereldwijde succesnummers luistert naar de naam Nissan Navara. De historie van het model begint in de jaren ’30, bij de pick-upvarianten van de personenauto’s die het merk dan levert, nog onder de merknaam Datsun.
Vroege crossover
De eerste directe voorganger van de Navara verschijnt in 1955, de Datsun 120/220. Deze keer is de auto echt ontwikkeld als bedrijfswagen, maar als crossover avant la lettre is de Coupe-uitvoering na het werk ook prima in te zetten als personenauto. Dat was namelijk een soort compacte coupé met open laadbak. Daarnaast waren er natuurlijk ook gewoon ‘echte’ pick-upvarianten met enkele cabine en grotere laadbak.
Werkpaard
Het model evolueert met deze carrosserievarianten verder over drie generaties, tot in 1980 de 720 verschijnt. Vanaf dan is de pick-up verworden tot het hedendaagse werkpaard dat alleen nog in gewone pick-upuitvoering verschijnt, al dan niet met dubbele cabine. Vanaf 1985 wordt het model voor het eerst ook onder de merknaam Nissan verkocht. Hoewel de 720 voor bepaalde markten nog in productie blijft, verschijnt in 1985 ook alvast opvolger D21.
De eerste Navara
Als we ons even beperken tot de Europese markt, wordt het model in 1997 afgelost door de D22. Na een grondige facelift in 2000 wordt de naam Navara al gebruikt voor een bepaalde uitvoering. Voor de volgende generatie uit 2004 wordt Navara voor het eerst de typenaam voor het model op zich. De naam D40 duidt nu nog slechts de generatie aan. De huidige generatie Navara (D23) verschijnt in 2014. In zekere zin keert de auto ook terug naar zijn roots: in luxe doet de auto weinig meer onder voor de gemiddelde Nissan-personenauto.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 2.298 cm³ |
Max. vermogen | 118 kW (160 pk) |
Bij | 3.750 tpm |
Max. koppel | 403 Nm |
Bij | 1.500 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 12,4 m |
Vermogensrange | alleen 118 KW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie 7AT) |
Carrosserietype | 4-drs. pick-up |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | september 2015 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 5 jaar |
Bijzonderheden | De Navara Double Cab op geel kenteken is alleen beschikbaar voor fleetowners. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/70 R16 |
L x B x H | 5.255 x 1.850 x 1.810 mm |
Wielbasis | 3.150 mm |
Massa leeg | 2.910 kg |
Max. aanh. gew. | 3.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | n.v.t. l |
Tankinhoud | 80 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,5 l/100km |
CO₂-emissie | 172 g/km |
Energielabel | n.b. |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 12,0 s |
Topsnelheid | 170 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng