In 2011 presenteerde Ferrari de FF, een auto die het net even anders deed. Voor het eerst sinds de 412 kwam Ferrari weer met een model dat nadrukkelijk was bedoeld voor vier personen. De auto was een shooting brake, waardoor je in tegenstelling tot bij voorganger 612 Scaglietti redelijke zitruimte had op de achterbank. Een echte primeur was dat de FF Ferrari’s allereerste vierwielaangedreven productieauto was. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2011 presenteerde Ferrari de FF, een auto die het net even anders deed. Voor het eerst sinds de 412 kwam Ferrari weer met een model dat nadrukkelijk was bedoeld voor vier personen. De auto was een shooting brake, waardoor je in tegenstelling tot bij voorganger 612 Scaglietti redelijke zitruimte had op de achterbank. Een echte primeur was dat de FF Ferrari’s allereerste vierwielaangedreven productieauto was.
Hetzelfde concept
In 2016 kreeg de FF opvolging in de vorm van de GTC4Lusso. Die lijkt uiterlijk nog erg op de FF, maar bracht wel voor het eerst sinds de F430 weer de voor Ferrari kenmerkende dubbele ronde achterlichten terug. Die zien we ondertussen ook weer terug op andere modellen. Ook het concept van de GTCLusso bleef hetzelfde ten opzichte van de FF: vierwielaandrijving in combinatie met een 6.3-liter V12.
Turbo
Die V12 leverde een vermogen van 690 pk, wat de auto in 3,4 seconden op de 100 km/h brengt en de topsnelheid op 335 km/h mogelijk maakt. Nieuw ten opzichte van de FF was dat de auto een extra motoruitvoering kreeg: een 3.9-liter V8 met turbo en een vermogen van 610 pk. De aandrijving ging nu alleen nog naar de achterwielen. In 2020 stopte de productie van de GTC4Lusso, een opvolger is nog niet aangekondigd.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 3.855 cm³ |
Max. vermogen | 448 kW (610 pk) |
Bij | 7.500 tpm |
Max. koppel | 760 Nm |
Bij | 3.000 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Vermogensrange | 448 tot 507 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 3-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | januari 2017 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 295.982 |
Bijzonderheden | De GTC4Lusso is een vierzitter met vierwielaandrijving én vierwielbesturing. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/35 R20 / 295/35 R20 |
L x B x H | 4.922 x 1.980 x 1.383 mm |
Wielbasis | 2.990 mm |
Massa leeg | 1.740 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 450 l |
Tankinhoud | 91 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 11,6 l/100km |
CO₂-emissie | 265 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 3,5 s |
Topsnelheid | 320 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng