McLaren had al een steeds uitgebreider modellenaanbod, maar één type ontbrak nog: een grand tourer. Een voor dagelijks gebruik geschikte supercar. De belangrijkste concurrentie van McLaren doet er goede zaken mee, dus de Britten konden niet achterblijven. In 2019 was het dan zo ver: McLaren presenteert de GT. Dat wordt een nieuwe modelserie, naast de Sports, Super en Ultimate Series. Lees verder
McLaren had al een steeds uitgebreider modellenaanbod, maar één type ontbrak nog: een grand tourer. Een voor dagelijks gebruik geschikte supercar. De belangrijkste concurrentie van McLaren doet er goede zaken mee, dus de Britten konden niet achterblijven. In 2019 was het dan zo ver: McLaren presenteert de GT. Dat wordt een nieuwe modelserie, naast de Sports, Super en Ultimate Series.
Praktisch
De GT blijft het merk trouw door zeer sportieve prestaties te leveren, maar daar komen nu praktische aspecten bij. Zo moet de auto genoeg comfort bieden voor lange reizen en biedt de auto zelfs met zo’n 750 liter meer bagageruimte dan een Volkswagen Golf – zij het verdeeld over twee kleinere bagageruimtes. Ook handig: dankzij grotere raampartijen biedt de GT ook beter overzicht dan de andere McLaren-modellen en mede dankzij een liftfunctie komt de auto ook probleemloos over verkeersdrempels.
Goed geluid
Het interieur is voor een McLaren opvallend luxe te noemen. Er is extra isolatie, de stoelen zijn elektrisch verstelbaar en verwarmbaar en er is een uitgebreid infotainmentsysteem met navigatie en real-time verkeersinformatie. Een optioneel Bowers & Wilkins audiosysteem met twaalf speakers en koolstofvezel subwoofers zorgt ervoor dat er niet alleen uit de uitlaten een mooi geluid komt.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 3.994 cm³ |
Max. vermogen | 455 kW (620 pk) |
Bij | 7.500 tpm |
Max. koppel | 630 Nm |
Bij | 5.500 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,1 m |
Vermogensrange | alleen 455 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | oktober 2019 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 252.000 |
Bijzonderheden | De GT is ontwikkeld voor dagelijks gebruik, lange afstanden en extra ruimte. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 295/30 R21 |
L x B x H | 4.683 x 2.045 x 1.213 mm |
Wielbasis | 2.675 mm |
Massa leeg | 1.530 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 570 l |
Tankinhoud | 72 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 11,9 l/100km |
CO₂-emissie | 270 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 3,2 s |
Topsnelheid | 326 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng