De introductie van de DS 7 Crossback was in 2017 groot nieuws. Voor het eerst sinds 2011 kwam er weer een nieuwe DS uit, maar vooral: voor het eerst presenteerde DS Automobiles een volledig zelf ontwikkeld model, dat niet direct was afgeleid van een Citroën. Bij de tot dan toe verschenen DS-modellen was dit namelijk wel het geval, aangezien het merk voorkomt uit een modellenlijn binnen Citroën. Sinds 2016 is DS Automobiles een merk op zich binnen de PSA-groep. Lees verder
De introductie van de DS 7 Crossback was in 2017 groot nieuws. Voor het eerst sinds 2011 kwam er weer een nieuwe DS uit, maar vooral: voor het eerst presenteerde DS Automobiles een volledig zelf ontwikkeld model, dat niet direct was afgeleid van een Citroën. Bij de tot dan toe verschenen DS-modellen was dit namelijk wel het geval, aangezien het merk voorkomt uit een modellenlijn binnen Citroën. Sinds 2016 is DS Automobiles een merk op zich binnen de PSA-groep.
Premium
Dat de DS 7 Crossback zijn technische basis wel deelt met de Citroën C5 Aircross en Peugeot 5008, is nergens aan af te zien. DS is met de DS 7 duidelijk een eigen designrichting ingeslagen. De auto heeft misschien wat Audi-achtige trekjes, maar daarmee komen we ook meteen bij een van de belangrijkste concurrenten. DS is het premiummerk van PSA en daarmee is de DS 7 Crossback het frivole alternatief voor de gevestigde Duitse orde. In 2022 onderging de DS 7 een facelift, waarbij de toevoeging 'Crossback' kwam te vervallen. Sinds de facelift is de DS 7 alleen nog leverbaar als plug-in hybride.
Presidentieel
De DS 7 Crossback werd meteen goed op de kaart gezet, want voor zijn inauguratierit koos de Franse president Macron een DS 7 voor het vervoer. De auto was voor de gelegenheid op details aangepast, met onder andere een extra groot open dak en op verschillende plaatsen Franse vlaggen en logo’s. De presidentiële DS 7 werd alleen voor de inauguratie gebruikt en is sindsdien te zien in de DS World Paris-showroom.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.598 cm³ |
Max. vermogen | 133 kW (180 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 250 Nm |
Bij | 1.650 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,5 m |
Vermogensrange | 96 tot 220 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | januari 2018 |
Laatste facelift | juli 2022 |
Niet meer leverbaar | sinds juli 2022 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 46.090 |
Bijzonderheden | De DS7 Crossback is technisch gelijk aan de Peugeot 5008. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/55 R18 |
L x B x H | 4.573 x 1.906 x 1.625 mm |
Wielbasis | 2.738 mm |
Massa leeg | 1.400 kg |
Max. aanh. gew. | 1.550 kg |
Inh. bag. ruimte. | 555 l |
Tankinhoud | 62 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,9 l/100km |
CO₂-emissie | 135 g/km |
Energielabel | C |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 8,9 s |
Topsnelheid | 220 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng